Kenapa Salah Cina? Kenapa Bukan Salah Yahudi? Illuminati?


Simbol Illuminati
Sebenarnya, ini post slowpoke. Merujuk kepada faktor-faktor kekalahan dan kemenangan pilihanraya terbaru ni, seperti tahun-tahun sebelum ini, akan ada pihak yang dituduh sebagai punca dan ada juga yang dikambing hitamkan.

Kali ini, orang Cina yang kena tala.

Aku bukan nak cerita pasal kaum Cina. Aku bukan nak cerita pasal benda rasis. Aku dengan orang cina baik-baik saja. Malah, dekat opis aku pon ramai kawan-kawan cina.

Meskipun bab politik masih belum dapat masuk level matang, namun, (seolah-olah) ada kemajuan dalam pemikiran orang Melayu.

Kalau dulu, segala benda akan dikaitkan dengan Illuminati dan Yahudi. Contohnya macam Gangnam Style. Itu agenda Yahudi katanya. Puja Illuminati katanya.

Sejak-dua menjak dilanda tsunami pilihanraya, mungkin sebab terlalu banyak membaca propaganda politik tak matang, pemikiran orang Melayu serupa macam dah kena racun. Semua orang seolah-olah dah lupa pasal Illuminati. Seolah-olah Yahudi tak pernah wujud.

Mungkin sebab Illuminati tuh benda yang terlalu halus. Mungkin sebab Yahudi tuh duduknya terlalu jauh. Maka dipersalahkan bangsa Cina. Tak kenang jasa depa kata.

AKU GELENG KEPALA....

Jika aku menjadi orang Cina, gerenti aku terasa hati. Masing-masing ada jasa. Masing-masing ada peranan. Kenapa nak dimainkan sentimen perkauman? tak bolehkan kita hidup dalam masyarakat muhibbah?

Menjadi orang atasan bukan perkara mudah. Nak bercakap kena fikir berganda-ganda lebih banyak kali daripada orang kebanyakan. Bila dah silap cakap, buruk padahnya.

Nah, sekarang terhegeh-hegeh bercakap pasal penyatuan kaum, penyatuan bangsa.

Nak kaver lettewwww..

AKU GELENG KEPALA LAGI.......

### Politik Malaysia ni lawak sebenarnya

Gambar
Orang Akaun Web Developer

No comments:

Post a Comment