Maxis Suka Block Line Telefon



Bulan May lepas, HTC Desire S baru saja dipasarkan dan aku sangat berkenan nak rembat sebijik. Disebabkan harga pasaran yang agak mahal, aku memilih option untuk beli daripada Maxis pada harga pakej yang lebih murah. Untuk harga itu, aku perlu subscribe sekali call plan dan data plan. Sejak daripada itu, kisah-kisah caca merba berlaku.

Aku subscribe call plan yang RM50.00 sebulan. Data plan pulak aku ambil yang 3Gb kuota, RM88.00 sebulan.

Kredit limit aku pada mulanya direkodkan pada RM100.00 sebulan maksimum. Kejadahnya kalau komitmen bulanan dah terang-terang RM138.00 sebulan. Disebabkan itu, dua bulan pertama line aku tiap-tiap bulan kena block sebelum sampai tempoh yang sepatutnya. Sehinggalah pada satu hari aku request untuk naikkan limit tu.

Ingatkan masalah dah selesai rupa-rupanya tidak. Tiap-tiap hujung bill cycle, line akan kena block lagi jauh sebelum cecah limit atau waktu sepatutnya. Pernah aku call mintak release line tapi esok tuh kena block lagi. Sampailah ke hari ini masalah tuh belum lagi selesai.

Kali ni masalahnya adalah berkenaan tentang Data plan. Maxis gagal setiap hujung bulan untuk capture yang aku dah subsribe data plan 3Gb. Bila ditanya, jawapannya sama; "rekod dalam sistem kami menunjukkan penggunaan encik dah melebihi limit sebab sistem tak capture data plan encik".
Disebabkan aku terikat dengan kontrak langganan setahun, aku perlu tunggu setengah tahun lagi baru aku boleh terminate line. Option yang ada sekarang, call 123, tunggu lama sebelum dapat cakap dengan operator dan buat aduan.

Part call 123 la yang paling tak tahan sekali. Kena tekan macam-macam nombor baru boleh sampai ke operator. Dah dapat operator kena tunggu pulak. Dasar birokrasi. haishh
Orang Akaun Web Developer

No comments:

Post a Comment